Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016

Λεμονάτο κέικ με ελαιόλαδο!!

Με τα κέικ μ.κ. εποχή ( μετά κοιλιοκάκης ) έχω ένα θέμα!! Τα άλευρα χωρίς γλουτένη δεν συμπεριφέρονται το ίδιο με τα συνηθισμένα άλευρα και είμαι συνεχώς σε δοκιμαστικές...πτήσεις στην κουζίνα μου!! Το άγχος με τρελαίνει αλλά ευτυχώς είμαι εκ φύσεως επίμονη όσο και υπομονετική και στο τέλος όλο και κάτι καλό θα βγει!! Βρήκα προχθές σε μια ιστοσελίδα ( cretangastronomy.gr ) την συνταγή για ένα κέικ με άρωμα λεμονιού και άρχισε να με γαργαλάει η επιθυμία για νέα δοκιμή.. η γεύση του λεμονιού είναι αγαπημένη εξάλλου!! Μπήκα στην κουζίνα, τα λεμόνια άφθονα στο σπίτι μου, το λαδάκι δικό μας δόξα το Θεό, και ξεκίνησα !!! Εύκολο, όχι ιδιαίτερα πολυέξοδο, αν εξαιρέσει κανείς τα δικά μας αλεύρια που είναι τριπλάσια σε τιμή απ' τα κανονικά!
Μπήκε να ψήνεται κι εγώ με την αγωνία...πέρασε η μια ώρα...το έλεγξα με την οδοντογλυφίδα και ήταν ακόμα πολύ υγρό , πέρασε και μια ώρα ακόμα και τελικά βγήκε απ' το φούρνο άψογα ψημένο!!! Όταν το έκοψα ακόμα ζεστό να το δοκιμάσω τότε μούγκρισα από ευχαρίστηση! Αυτό σημαίνει pleasure of taste!!!! Η ηδονή της γεύσης!! Λεμόνι μυρωδάτο !!!!
Πάμε να δούμε τα υλικά και την εκτέλεση λοιπόν γιατί αυτό το κέικ θα γίνει απ' τα αγαπημένα μου πλέον!!!
ΥΛΙΚΑ με τη σειρά που θα τα ρίξουμε στο μπολ
3/4 κούπας ελαιόλαδο ( καλύτερα περσινό )
2 κούπες ζάχαρη
3 μέτρια αυγά
2  κουταλιές  σούπας ξύσμα  λεμονιού 
1 γιαούρτι 200 γρ.
Μισή κούπα χυμό λεμόνι και διαλυμένη μέσα σε αυτό ένα κουταλάκι γλυκού σόδα, όταν θα το ρίχνουμε στο μείγμα.
3 κούπες αλεύρι χωρίς γλουτένη ,φαρίνα κατά προτίμηση ( Εγώ έβαλα Schar mix c  mix dolci ) ( αν βάλετε αλεύρι με γλουτένη τότε να βάλετε μισή κούπα αλεύρι παραπάνω )
3 κουταλάκια του γλυκού μπέικιν πάουντερ
μισό κουταλάκι γλυκού αλάτι ψιλό
Ζάχαρη άχνη για το πασπάλισμα ή αλλιώς γλάσο λεμονιού
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Ανάβουμε το φούρνο μας στους 170 βαθμούς .


Βάζουμε στο μπολ τα υλικά με τη σειρά που τα έγραψα και χτυπάμε στο μέτριο του μίξερ . Ρίχνουμε το κοσκινισμένο αλεύρι μας , το μπέικιν και το αλάτι και χτυπάμε ελαφρά ή ακόμα καλύτερα με τη μαρίζ ανακατεύουμε απαλά . Ρίχνουμε το μείγμα στη φόρμα μας νούμερο 26 , που έχουμε ήδη λαδώσει και αλευρώσει ( εγώ έβαλα πολέντα για το πασπάλισμα στη φόρμα ) . Κράτησα λίγο μείγμα στο τέλος , του πρόσθεσα 2 κουταλάκια του γλυκού κακάο και το έριξα στη φόρμα ανακατεύοντας ελαφρά με ένα πηρούνι το μείγμα . Βάζουμε στο φούρνο στη μεσαία σχάρα, στις αντιστάσεις και ψήνουμε περίπου 1 ώρα λέει η συνταγή , αλλά εγώ χρειάστηκε να το αφήσω 2 ώρες ώσπου να στεγνώσει καλά και να βγει αφράτο!! Στα 40 λεπτά είχα σκεπάσει με αλουμινόχαρτο για να μην μου καεί από πάνω!! Πασπαλίζουμε με ζάχαρη άχνη ή αν θέλουμε πιο λεμονάτη έκδοση τότε ανακατεύουμε άχνη ζάχαρη με μια κουταλιά χυμό λεμόνι, κάνουμε ένα γλάσο και το περιχύνουμε! Καλή επιτυχία σε όποιον το δοκιμάσει! Καλή όρεξη σε μας που το γευόμαστε!! Ευχαριστώ την φίλη Κατερίνα Αγγελίδου για τις συμβουλές της, μιας και αυτή το φτιάχνει συχνά!!





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μπισκότα με ταχίνι Sisinni και στέβια, χωρίς γλουτένη

  Μπισκότα με άρωμα από ταχίνι , κατάλληλα για διαβητικούς και κοιλιοκακικούς!! Πάντα με την συμβολή των προϊόντων της @RITO'S FOOD. Για...